Головна » Статті » Виступи на педрадах

Тема "Обдаровані діти"

Обдаровані діти-майбутній цвіт нації

                   «Учень… Це не посудина, яку потрібно наповнювати,

                                                                            а факел ,який потрібно запалити.»

К.Д.Ушинський

       В умовах демократизації та національного відродження система освіти, яка завжди відзначалася тим, що була орієнтована на підготовку не просто спеціалістів, а людей, які б відповідали певним соціальним потребам сучасності, повинна забезпечити якісно новий рівень загальноосвітньої, професійної, наукової підготовки, всебічний розвиток кожної людини як особистості і найвищої цінності суспільства. Починати необхідно вже з початкової школи, адже саме вона має навчити дітей вчитися, прищепити інтерес до знань, прагнення самостійно збагачуватися ними, розвивати, як зазначав видатний педагог В.О.Сухомлинський, всемогутню радість пізнання.

Кожна дитина по-своєму неповторна. Вона приходить у цей світ, щоб творити своє життя, знайти себе: хтось здібний до музики, образотворчого мистецтва, художньої праці, хтось до математики, хтось пише вірші, оповідання, казки.

Скільки дітей - стільки здібностей, які залежать від психолого- фізіологічних особливостей людини, соціального оточення, сім’ї та школи.

Робота вчителя початкових класів полягає у створенні системи виявлення відбору та педагогічної підтримки обдарованих дітей.

Чим раніше починається розвиток здібностей і талантів, тим більше шансів їх розкрити. Можна виділити кілька основних заходів щодо роботи з обдарованими дітьми. Передусім, це надання можливості виконувати більший обсяг навчальних завдань. При цьому має бути витриманий оптимальний обсяг додаткової роботи (щоб уникнути перевантаження).

Збільшення кількості завдань має поєднуватися з обов’язковим підвищенням їх складності. Це сприятиме інтелектуальному розвитку ,стане ефективним засобом формування здібностей обдарованої дитини.

Серед шляхів формування творчої активності є пошук вчителем дієвих стимулів для активізації творчості учнів, диференційований і індивідуальний підхід, заохочення обдарованих дітей до творчого пошуку.

     Для систематичного розвитку творчих здібностей у школярів потрібно ставити перед ними підвищені вимоги. Можна виділити 3 етапи формування здібностей школярів.

1 етап: учитель формує творчі завдання і сам вирішує їх, а дітям пропонує роль виконавців своїх вказівок.

2 етап: учитель ставить завдання, але способи вирішення пропонує знайти учням, учитель підбиває підсумки роботи.

3 етап: учитель ставить творчі завдання, а учні самостійно проходять усі етапи пошуку до висновків.

У своїй роботі з обдарованими дітьми ми використовуємо такі ключові слова і фрази, що стимулюють розумові процеси у обдарованих дітей.

Пізнання – порівняйте, перерахуйте, розкажіть, опишіть.

Розуміння – розкажіть своїми словами, опишіть ,що ви відчуваєте, поясніть зміст.

Застосування – продемонструйте, скористайтеся цим, щоб вирішити.

Аналіз – порівняйте, розкладіть один за одним, поясніть як і чому.

Синтез – створіть, що відбудеться ,якщо ..,придумайте інший варіант.

Оцінювання – відберіть і виберіть, висловіть зауваження, виберіть те, що вам найбільше сподобалось.

  Удосконалити навчально - виховний процес з обдарованими дітьми, дати їм ґрунтовні міцні знання допомагає, насамперед, проведення конкурсів,  вікторин, змагань, ігор, предметних тижнів. Наші учні брали участь у різноманітних шкільних і районних конкурсах, де займали призові місця. У шкільному конкурсі знавців української мови брало участь 14 дітей. З них двоє– у районному, де Стадницька Діана (3 – Б клас) зайняла 1 місце, Сірук Яна (4– А клас) – 3 місце. Учні  початкових класів були активними  учасниками математичного конкурсу «Кенгуру» ,брали участь у природничому конкурсі «Колосок», у конкурсі «Геліантус» та «Соняшник».

Учні початкових класів брали активну участь в огляді художньої самодіяльності і захищали честь школи на районній сцені.

Наші діти беруть активну участь у шкільних вікторинах, конкурсах малюнків, аплікацій, виробів з природного матеріалу. Класними керівниками початкових класів дуже часто на годинах спілкування проводиться інтелектуальна гра «Найрозумніший»

Обдаровані діти-майбутній цвіт нації, її інтелектуальна еліта, гордість і честь України, її світовий авторитет. І наше завдання, як педагогів, полягає в тому,щоб дбайливо ростити нові таланти, починаючи з їх найменших літ.

 

Завантажити у вигляді документа Word

Категорія: Виступи на педрадах | Додав: nataliatorokanets1 (2016-12-07)
Переглядів: 657 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0