Головна » Статті » Виступи на педрадах

Тема "Збереження здоров'я дітей"

Проблема сьогодення - збереження здоровя дітей.

 

Актуальною проблемою сьогодення є збереження здоров’я дітей, формування у них світогляду , спрямованого на його збереження, оволодіння навичками здорового способу життя та безпечної поведінки.

           Державним стандартом загальної початкової освіти здоров’я розглядається цілісно і багатовимірно - через фізичну, психічну, соціальну та духовну його складові. Кожна складова багатогранна. І лише за умови їх органічного поєднання формується і розвивається здоров’я людини.

     Ідея здорового способу життя проходить  у початковій школі крізь усі навчальні предмети. Діти навчаються відповідального і дбайливого ставлення до власного здоров’я завдяки змісту освіти і системі виховання.

Саме від нас, учителів  початкових класів, значною мірою залежить, яким буде здоров’я дитини у подальшому житті. Отож, наш обов’язок формувати у дітей:

  • світогляд, спрямований на збереження власного здоров’я, активну мотивацію щодо зміцнення здоров’я;
  • знання, вміння і навички безпечної поведінки;
  • здатність передбачати наслідки своїх вчинків, розвивати вміння прогнозувати можливість виникнення небезпеки, вчити самостійно приймати рішення.

   За роки роботи в школі вчителі початкових класів розробили систему виховних заходів, бесід, тренінгів, навчальних і розвивальних ігор , ситуативних завдань, рольових ігор, практичних робіт, пам’яток  на тематику щодо збереження здоров’я.

   Дитина може вирости здоровою за умови, якщо вона не тільки знає,  що і як для цього треба робити , а й здатна застосовувати набуті знання, сформовані вміння і навички  з «Основ здоров’я»  у повсякденному житті.  Неабияка роль  у цьому відводиться практичним методам, за яких переважають практичні дії вправляння учнів у засвоєнні матеріалу. Практичні методи є основним засобом формування вмінь і навичок здорового способу життя і безпечної поведінки.

 Учителі початкових класів формування практичних умінь здійснюють у такій послідовності:

  • демонстрування дії в нерозривній єдності зі словесним коментуванням, спрямованим на свідоме оволодіння нею;
  • вправляння учнів виконувати дію з опорою на пам’ятки;
  • виконання дії учнями без підтримки;
  • виконання дії в змінених умовах.

У такий спосіб педагоги формують в учнів уміння:

  • дотримуватися правил безпечної поведінки в різних ситуаціях;
  • надавати само-  і  взаємодопомогу.

   Відпрацювання алгоритму дій здійснюється в процесі ігрової діяльності.

Одним із ефективних способів формування практичних умінь і навичок є рольові ігри.  Вчителі початкових класів переконані, що рольова гра пробуджує та формує в дітей зацікавленість до навчання. До рольових ігор ми залучаємо всіх учнів класу. Кожний має можливість почергово зіграти роль регулювальника,  пішохода, пасажира, лікаря або рятувальника; висловити власну думку, прийняти необхідне рішення.

Крім того, рольові ігри створюють умови для учнів перевірити себе,

потренуватися й одночасно виявити найбільш характерні помилки. Вони допомагають підготувати дитину до правильних і вмілих дій у реальних умовах.

    Просвітницьку роботу з безпеки життєдіяльності , збереження життя та здоров’я учнів початкових класів і з батьками, і з дітьми проводимо паралельно. Завдання вчителів - дати батькам зрозуміти , що здоров’я дитини на 50 відсотків залежить від способу життя  сім’ї  і вони своєю поведінкою моделюють, як  потрібно вести себе в тій чи іншій ситуації. Саме батьки є взірцем для своїх дітей.

    Класні керівники 1-4 класів роблять все для того , щоб учні під час перебування в школі були  живими та здоровими. На належному рівні проходить чергування в корпусі №2.  До безпечної поведінки під час перерв, проведення ранкової зарядки спонукає учнів конкурс «Найкращий клас за тиждень», який проводиться серед учнів початкових класів. Переможці оголошуються на лінійці.

     Щодня вчителі початкових класів перевіряють готовність класних кімнат до  навчальних занять і роблять певні записи в зошитах готовності.

Педагоги проводять цикл бесід та тренінгів з учнями з правил техніки безпеки, збереження здоров’я та життя дітей в школі та поза школою, пожежної безпеки, правил поведінки в навчальних кабінетах , спортивній площадці, на дорогах, під час екскурсій та походів, на воді, льоду.

 З метою збереження фізичного і психічного здоров’я школярів медсестрою розроблено листи здоров’я, де зазначаються патологічні захворювання кожної дитини, група по фізвихованню.  Знаходяться ці листи в класних журналах і кожен вчитель ознайомлений з ними.

Жоден урок у початковій школі не проводиться без  фізкультхвилинок. Обов'язкова умова ефективного проведення фізкультхвилинок - позитивний емоційний фон. Фізкультхвилинки  проводимо з музичним супроводом, фізкультхвилинки у віршах, ігрові паузи, зорову гімнастику, емоційне розвантаження, чергування  видів діяльності. Фізкультхвилинки дають дітям велику радість, можливість відпочити, переключити увагу з одного виду діяльності на інший. Діти після фізкультхвилинки стають більш активними, їх увага активізується, з'являється інтерес до подальшого засвоєння знань.

   Усі учні та вчителі початкової школи вдячні дирекції школи за організацію та проведення Дня здоров’я . Він запам’ятався нашим вихованцям веселим та цікавим .       Ми надіємось,що проведення Дня здоров’я у нашій школі стане традицією.

  Ми, вчителі початкових класів, хочемо бачити дітей успішними та здоровими.

 Душа дитини – жовтий соняшник,

До сонця тягнеться щомить,

Та на душі тоді лиш сонячно,

Коли нічого не болить,

 Коли дитина загартована,

 Здорова й сильна, не сумна,

Тоді наука їй – як золото,

А світ - як казка чарівна.

Плекаймо ж, вчителі, той соняшник,

 Нехай здоровим він зростає,

 Обличчям хай до сонця тягнеться

 Корінням – вглиб землі вростає.

 

Завантажити у вигляді документа Word

Категорія: Виступи на педрадах | Додав: nataliatorokanets1 (2016-12-07)
Переглядів: 479 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0